Vím že bych neměl, vím že toho budu nakonec litovat, ale… začal jsem hrát další onlineovku v prohlížeči. Jako by mi nestačila má zkušenost s Red Dragonem, začal jsem teď (během zkouškového…) s novou hrou, Travian.
Oproti RD2 (alespoň v té podobě, v jaké jsem ho hrával někdy před dvěma či třemi lety) se liší hlavně tím, že vše probíhá v reálném čase, 24 hodin denně. Na jednu stranu je to pěkné, člověk nemusí čekat na přepočet, na druhou stranu to silně zvýhodnuje hráče kteří mají možnost být 24 hodin denně na netu (jsou i lidé, co mají jeden účet společný, jeden v austrálii, druhý v evropě...).
Dalším zajímavým rozdílem je mapa světa – každá vesnice má svojí pozici a veškeré útoky i obchodování zahrnují vzdálenost a rychlost jednotek.
Zatím jsem ještě v ochranné lhůtě, kdy se v podstatě nedá dělat nic jiného než vylepšovat políčka se zdroji (dřevo, jíl, železo a zrní), skutečná zábava snad začne za několik dnů až mi skončí “protektorát” a budu moct vyrážet na lup do okolních vesnic. Nebo oni do mé...
Travian (podobně jako kdysi RedDragon, myslím že dnes už to funguje trochu jinak) trpí v začátcích problémy s determinismem – ceny a čas jednotlivých vylepšení jsou předem známy, existuje tedy optimální postup výstavby. Výpočet je sice zdlouhavý (v podstatě jde o problém batohu), ale dík různým omezením v podobě omezených zdrojů by to během několika dnů mělo jít hrubou silou zjistit. No, uvidíme jestli mi to za to bude stát.